Blog

Programul Formatiei Anton Pann pe anul 2012:

  • 12februarieinvitati in Festivalul “Dimitrie Cantemir” din cadrul Carnavalului de la Venetia – concertul final http://www.icr.ro/venetia/evenimente-4/concert-grupul-anton-pann-in-cadrul-festivalului-de-muzica-balcanica-dimitrie-cantemir.html
  • 18 mai - invitati ai Centrului Cultural Turc “yunus Emre” din Bucuresti in cadrul evenimentului “Convorbiri despre arta turceasca” – concert alaturi de prf. univ. Ilhan Özkeçeci
  • 19 mai - Noaptea muzeelor – concert la Muzeul George Enescu din Bucuresti http://life.hotnews.ro/stiri-prin_oras-12289112-noaptea-muzeelor-2012-bucuresti-dansuri-medievale-renascentiste-dans-focul-muzica-veche.htm
  • 26 maicomunicare stiintifica muzicala in cadrul sesiunii de comunicari organizata de Asociatia Culturala Bizantina in sediul Uniunii Elene din Romania cu titlul “Grecitatea fanariota si istoria romaneasca”
  • 27 iunie - concert in cadrul celei de a 21 editii a Festivalului din Navplio – Grecia (Pelopones) http://www.nafplionfestival.gr/en/press.php
  • 29 iunie Museum of Greek Folk Musical Instruments, Athens, Greece http://www.specsnarts.gr/festivals/item/95-summer-2012
  • 01 iulie - invitati la Muzeul Satului “Dimitrie Gusti” din Bucuresti in cadrul Targului de Sfintii Apostoli Petru si Pavel http://www.muzeul-satului.ro/20120629_TgPP.php
  • 25 august - invitati speciali in cadrul Festivalului International de Folclor din  Cugir
  • 16 sepembrie - zilele Palatelor  Brancovenesti – http://palatebrancovenesti.ro/2012/09/12/jocuri-creative-muzica-si-dans-la-palatul-mogosoaia/
  • 06 octombrie - concert in cadrul evenimentului ”Noaptea Portilor Deschise” organizat de Biblioteca Academiei Romane http://medievalia.ro/biblioteca-academiei-romane-noaptea-portilor-deschise-dezbateri-targ-itc-concerte-si-teatru/
  • 30 septembrie - 06 octombrie - participare in cadrul “Masterclass-ului de instrumente orientale traditionale” organizat de Asociatia pentru Cultura si Traditie Anton Pann http://www.antonpann.ro/masterclass/
  • 10 octombrie - participare in  concertul final din cadrul “Masterclass-ului  de instrumente orientale traditionale” sustinut in studioul Mihail Jora al Radiodifuziunii Romane http://www.romania-muzical.ro/articole/art.shtml?g=2&c=16&a=1075931
  • 20 octombrie - invitati speciali ai Astra Film Festival Sibiu 2012, in cadrul festivitatii de decernare a premiilor http://www.agerpres.ro/media/index.php/comunicate/item/153588-Comunicat-de-pres-Premiile-Astra-Film-Festival-2012.html?tmpl=component&print=1
  • 29 octombrie - Formatia Vocal-Instrumentala de Muzica Veche Anton Pann, are placerea de a concerta luni, orele 19:00, pe scena Filarmonicii Moldova Iasi, in cadrul Festivalului de Muzica Romaneasca http://iasifun.ziaruldeiasi.ro/festivalul-muzicii-romanesti-29-octombrie-3-noiembrie-2012/48427/
  • 07 noiembrieva invitam la Ateneu, sa audiati proiectul “Calator in Tarile Romane”, realizat in coproductie de Corul National de Camera Madrigal si Asociatia pentru Cultura si Traditie Anton Pann
  • 27 noiembrie - concert de muzica veche in sala de concerte a ICR  Londra. Proiect realizat de Centrul Cultural Turc “Yunus Emre” din Londra si ICR Londra
  • 03 – 04 decembrie - Bruxelles

 

Mâine, 10.10.2012, în studioul Mihail Jora al Radiodifuziunii Române, începere 18.30, va avea loc concertul final al proiectului „Tradiţie şi măiestrie – MasterClass de instrumente traiţionale”, acţiune finanţată de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Concertul, în coproducţie cu Radio România Muzical, va fi susţinut de membrii Formaţiei Vocal-Instrumentale de Muzică Veche Anton Pann şi alţi muzicieni, toţi cursanţi ai workshop-ului amintit.

În progam, vor fi prezentate piese ale compozitorilor Dimitrie Cantemir, Anton Pann, sultanul Abdulaziz, Nâyî Osman Dede, precum şi lucrări ale unor autori anonimi.

Biletele se pot achiziţiona de la casa de bilete a Radiodifuziunii Române sau de pe www.bilete.ro.

Vă aşteptăm alături de noi într-o aventură sonoră de neuitat!

Asociaţia pentru Cultură şi Tradiţie Anton Pann şi Radio România Muzical, în calitate de coproducător, organizează în data de 10.10.2012, orele 18.30, studioul Mihail Jora al Radiodifuziunii Române, concertul „Tradiţie şi Măiestrie”, susţinut de Formaţia Vocal-Instrumentală de Muzică Veche Anton Pann şi invitaţii săi, toţi fiind absolvenţi ai cursurilor de instrumente muzicale tradiţionale orientale.

Concertul face parte din proiectul „Tradiţie şi Măiestrie – MasterClass de instrumente tradiţionale”, finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional şi promovează instrumente utilizate în spaţiul românesc până la finele secolului al XIX-lea, rămase în uz în Turcia, Grecia şi întegul Orient.

Acest MasterClass, este primul de gen din România, prima ediţie fiind adresată muzicienilor profesionişti, cunoscători, practicanţi şi cercetători ai filonului sonor de sorginte orientală. Cursurile sunt susţinute de profesori şi performeri renumiţi, din Grecia şi Turcia: către Alkis Zopoglou – kanun (Grecia), Ahmed Şahin – ney (Turcia), Kyriakos Petras – vioara (Grecia), Mehmet Bitmez – oud (Turcia), Mehmed Fatih Zulfikar – percutie (Turcia). Cursurile se desfăşoară individual pe parcursul unei săptămâni şi este abordat un repertoriu clasic de muzică otomană, religioasă şi laică, precum şi muzică grecească din aceeaşi perioadă.

Recitalul muzical, din data de 10 octombrie, se doreşte a fi o încununare a cursurilor predate în saptămâna 30.09.2012 – 06.10.2012, prezentând maniere interpretative a repertoriului abordat, precum şi posibilităţi de inspiraţie şi abordare sonoră pentru muzicienii români. Repertoriul cuprinde lucrări din colecţiile Dimitrie Cantemir, Ali Ufki, Anton Pann, Eşrefzâde Rumî, ş.a.

Încă un eveniment marca Anton Pann Band!

Din data de 11.10.2012, la Centrul Cultural Turc ˝ Yunus Emre ˝ din Bucureşti, str. Vasile Lascăr, nr. 96, vor începe cursuri de instrumente : vioară, chitară, oud, bağlama, percuţie.

Pentru informaţii suplimentare, la sediul institutului sau la telefon 0212111318.

Cursurile vor fi susţinute de membrii Formaţiei Anton Pann.

Vă aşteptăm cu drag!

Dragi prieteni şi iubitori ai muncii noastre, va anunţăm cu bucurie că am reuşit să “lansăm” noul site al Formaţiei Anton Pann la adresa www.antonpann.ro.

Veţi găsi aici informaţii despre noi şi despre eforturile pe care le depunem în cercetările noastre. Pe pagina de blog, putem discuta despre diferite subiecte şi puteţi lăsa mesaje pentru noi. De asemenea, vom pune un articol săptămânal despre diferite evenimente sau artişti pe care le/îi recomandăm spre vizionare sau spre audiţie.

De asemenea, pentru cei doritori să-şi achiziţioneze diferite instrumente specifice ariei noastre de studiu, vă stăm la dispoziţie cu sfaturi, link-uri şi orice altă informaţie vă este necesară.

Pentru cei care doresc să ne sprijine în demersul nostru cultural, veţi găsi o modalitate pe pagina de donaţii şi sponsorizări.

Vă aşteptăm alături de noi în aventura noastră muzicală!

Vă invităm să participaţi la primul MasterClass de instrumente tradiţionale orientale, ce au fost utilizate şi în spaţiul cultural muzical românesc până la sfârşitul secolului al XIX-lea.

Intitulat « TRADIŢIE ŞI MĂIESTRIE - MASTERCLASS DE INSTRUMENTE TRADIŢIONALE », acest proiect cultural este organizat de Asociaţia pentru Cultură şi Tradiţie Anton Pann şi este finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Citeste in continuare

Profesor coordonator  Dusmanescu Carmen

 

Metode active şi interactive
folosite în predarea limbii şi literaturii române

Argument

În ultimii ani, învăţarea bazată pe interdisciplinaritate a câştigat teren, impunand noi cerinţe didactice. Metodele de predare – invăţare s-au diversificat, au apărut noi tehnici educative bazate pe colaborare, pe interactivitate şi comunicare.

Lucrarea de faţă este alcătuită din patru părţi, conţine un argument care dezvoltă scopul şi ipoteza referatului, o parte finală unde sunt punctate principalele idei sub formă de concluzii şi, bineînţeles, bibliografia.

Capitolul întâi prezintă succint orientările tradiţionale şi moderne în practica limbii şi literaturii  române, necesitatea învăţării bazate pe interdisciplinaritate.   Metodele de predare – invăţare s-au diversificat, au apărut noi tehnici educative bazate pe colaborare, pe interactivitate şi comunicare.

În cel de-al doilea capitol al lucrării, după cum sugerează şi titlul, Metode şi tehnici interactive de predare- învăţare, este realizată o clasificare a acestora după funcţia didactică principală,  metode de predare-învăţare interactivă în grup, metode de fixare şi sistematizare a cunoştinţelor şi de verificare şi metode de rezolvare de probleme prin stimularea creativităţii.

Partea a treia, Utilizarea calculatorului – resurse formative în achiziţia cunoştinţelor, prezintă avantajele tehnologiilor secolului nostru. I.A.C. poate, in acest context, modifica modul de a citi, de a scrie, de a comunica şi de a invăţa al celor implicaţi in proces. Mediile virtuale construite in această perspectivă vor permite un invăţămant individualizat, interactiv, bazat pe activităţi complexe. Strategiile didactice bazate pe modele vizand interacţiunea şi rezolvarea de probleme generează indivizi capabili să se angajeze in activitatea de a-şi construi, organiza şi structura cunoştinţele. În acelaşi capitol sunt prezentate sarcinile didactice bazate pe tehnologia informaţiei la orele de limbă şi literatură.

Este ilustrată şi o metodă, cea a proiectului, exemplul clasic de sarcină didactică care comportă multiple forme şi modalităţi de realizare.

Folosirea cu  prioritate a metodelor şi tehnicilor active centrate pe elev, care să contribuie la formarea potenţialului intelectual al elevilor, presupune implicarea copilului în actul de învăţare, pentru ca să i se ofere condiţii optime pentru dezvoltarea gândirii, a intelectului, în direcţia flexibităţii, creativităţii, inventivităţii şi pentru dezvoltarea interesului pentru propria formare, în sensul formării lui ca participant activ la procesul de educare. Aceste aspecte se regăsesc în capitolul al patrulea- Metodele active şi interactive. Pe larg este prezentată Metoda Frisco şi un exemplu de bună practică aplicat în acest an şcolar la clasa a V-a.


Cap. 1. Orientări tradiţionale şi moderne

 

 

Despre şcoala romanească din ultimii ani ar trebui să discutăm ca despre o şcoală în schimbare. Pană în 1989, principalele metode de studiu erau cele expozitive. Se transmiteau cunoştinţe, se memorau, se reproduceau cunoştinţele transmise. O notă bună era indiscutabil corelată cu asimilarea unei cantităţi mari de informaţii.

La literatura romană erau la modă comentariile literare gata făcute, transmisibile din elev

în elev, din generaţie în generaţie, reţete sigure pentru a promova la bacalaureat, pentru admiterea la facultate.

După 1989, în şcoala romanească au apărut schimbări. Comentariile literare au continuat să existe, însă accentul s-a deplasat către elementele de limbă şi comunicare, de pe informativ pe creativ; elevul trebuie nu numai să cunoască opere literare, ci să ştie să se exprime corect, să emită judecăţi de valoare, să utilizeze resursele limbii.

În ultimii ani învăţarea bazată pe interdisciplinaritate a câştigat teren, impunand noi cerinţe didactice. Metodele de predare – invăţare s-au diversificat, au apărut noi tehnici educative bazate pe colaborare, pe interactivitate şi comunicare.

Elaborarea de oferte curriculare din partea Ministerului trebuie să aibă in vedere influenţa mijloacelor de comunicare şi a noilor tehnologii asupra adolescenţilor, precum şi acţiuni de cul-turalizare concrete. Există un consens in a afirma că mijloacele de comunicare (TV, presă, radio, cinema, Internet) exercită o influenţă puternică asupra adolescenţilor, că posedă un potenţial  pedagogic ridicat care ar trebui utilizat in procesul de educaţie.

Poate că inovaţia, deşi timidă, trebuie să aibă in vedere o serie de teme transversale care, pe de-o parte limitează selectarea cunoştinţelor derivate din disciplinele tradiţionale,  iar pe de altă parte propun incorporarea in curriculum-ul şcolar invăţarea de probleme care privesc experienţa cotidiană, cunoştinţe utile pentru dezvoltarea personală şi socială (educaţia pentru mediu, pentru pace, pentru consum, pentru respectul reciproc etc.).

 

 

Didactica limbii şi literaturii romane oferă o multitudine de metode, mijloace, procedee şi strategii educative care, aplicate cu succes, pot aduce satisfacţii şi rezultate participanţilor la actul educativ.

In procesul educativ, la limba şi literatura romană pot fi utilizate cu succes toate metodele, procedeele şi strategiile didactice tradiţionale. Studiul gramaticii limbii romane şi al literaturii presupune cumularea mai multor tehnici şi abordări. La ora de limba romană nu există metodă universal valabilă; pentru fiecare scriitor, curent literar, lecţie de limbă şi comunicare trebuie adoptate metode potrivite de predare in vederea obţinerii succesului şcolar.

Nu este corect să ne imaginăm, in situaţia actuală, că apariţia şi implementarea tehnologiilor moderne vor face să dispară cărţile sau tabla din sălile de clasă. Studiul unei opere literare va presupune intotdeauna lectura unei cărţi şi formarea deprinderilor pentru interpretarea ei. Tehnologiile viitorului propun, alături de modalităţile tradiţionale de studiu, şi alte abordări care au o bază conceptuală nouă, insă nu exclud nimic, ci completează, oferind noi puncte de vedere asupra unei anumite probleme sau direcţii de studiu.

Citeste restul articolului.